måndag 4 mars 2013

Lackade cupcakes!

Eftersom jag fortfarande är lite för sjuk för att baka så provade jag på att måla cupcakes på naglarna istället... med varierat resultat. Provade två varianter innan jag landade på den tredje. Helheten blev idag dubbla guldtoppar med cupcakes på en nagel på varje hand. Såhär blev det (sjukt svårt att få färgerna rätt i kameran idag).




Jag började med att måla alla toppar med guldlacket. På topparna där cupcakesen skulle vara målade jag en bredare topp. När det torkat målade jag en smal vågrät guldglitter-kant precis på skarven, på cupcake-naglarna målade jag tre lodräta linjer istället, för att de skulle likna formar.
Så långt var de vanliga naglarna klara så när allt torkat målade jag på det vita lacket så att det såg ut som frosting. (Ta en cupcake i taget). Innan det vita torkat satte jag en mörkt rödrosa prick i toppen som ett bär. För extra bling satte jag (innan det röda torkat) en strass-sten på den röda pricken med hjälp av en tandpetare. Använde sen två andra tandpetare till att göra mintgröna och ljusrosa prickar i frostingen för att likna strössel. När allt torkat ordentligt hade jag på ett topplack för att knyta ihop påsen! Mycket pilligt och lite klurigt, men KUL! Prova! :D


***ENG***
Since I can't really bake something yet cuz I'm sick I figured I'd paint cupcakes on my nails instead!
I began with painting gold tips. Then put gold glitter like a border, except on the cupcake nail where I put stripes on top of the gold so it looked like the paper of the cupcake. Then put white polish like frosting, a red dot like a berry and put a rhinestone on that dot. Then mint green and baby pink for sprinkles! Finished off with top coat. Tricky but FUN, try it! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar